För att jag (eller någon annan) ska få tillgång att arbeta med din hemsida, behöver du skapa ett konto på din hemsida.
Logga in i WordPress på din hemsida
Surfa till din hemsida och logga in som du brukar.
Lägg till användare
I admin-panelen letar du upp ”Användare” och klickar på ”Lägg till ny”:
Skriv in uppgifterna
Skriv in användarens uppgifter. Användarnamn, mailadress är tillräckligt. Se även till att ”Skicka avisering till användaren” är iklickat. Glöm inte heller att välja roll för användaren. Jag behöver alltid administratörsbehörighet för att kunna arbeta med din hemsida.
Använd samma användarnamn och mailadress som jag har använt i bilden när du skapar ett konto till mig. Lösenordet behöver du inte bry dig om, det fylls i automatiskt och jag kommer att ändra det så snart jag får tillgång till hemsidan.
Nu klickar du på ”Lägg till ny användare” och då skapas användaren och jag får ett mail med den information jag behöver. Du får gärna skicka ett mail till mig också att du har skapat användaren, ifall något mot förmodan skulle ha gått fel.
Bra jobbat!